Thursday, December 22, 2011

Kenapa bertudung?




example

aku bertudung kerana niat hati yang ikhlas tanpa paksaan,mmg dulu aku tak pakai tudung,tp tak menjolok mata,ade satu saat bile sesorang perempuan memandang ku dengan penuh sayup,senyum tanpa menoleh orang lain,perempuan tu pakai purdah hitam,mata dia cantik sangat,bila nampak aku,die buka purdah die,die lalu dekat aku senyum sampai aku hilang pandangan dari dia,dalam hati aku "aku tak pakai tdung,die pakai tudung litup padang aku senyum,kenape?" penuh tanda tanya sampai satu saat ble aku bercinta dengan anak orang kuat jugak agama nye,tp ayah n ibu nye aje ye,kami still rockers. hehe. okey2.cter balik, bler jumpe ayah n ibu die,aku ngan slumber takde rasa malu pun jumpe ayah n ibu tak pakai tudung padahal tahu diorang kuat agama,and lepas pada tu die pun takde sikit pun cakap apa2 buruk pasal aku bila aku tak pakai tudung,samapi satu saat ble berjalan lagi jumpe seorang perempuan juga lg pakai tutup litup kali nier berbeza,pakaian aku takdelah seksi mana pun tp die baik punye sound "eh awak orang islam ke?saya nak tanya sikit?" dengan bangga aku ckp lah mmg aku orang islam nak tanya ape.die kate ape auw die ckp......"islam erk?kenapa tak pakai tudung?mcm mana nak beza kan orang islam dengan orang tak islam nie? kena tanya satu persatu ker?tak malu ye tak pakai tudung?"....pergh amek kau setepek kene,mmg sangat malu okey korang?aku malu habes,tak terkate ape,hanye mampu terkedu,die bla cmto je,aku tak tahu nape,ramai lg perempuan tak pakai tudung kat situ,aku jugak jadi sasaran?hahaha.so pas pada tu,aku terpikir2,masih tak faham lg ker? ble orang lain yang warak hanye mampu senyum dekat kau,kau still tak malu,nak guna cara kasar or teguran baru rasa malu?haaa cmto lah.hehe. aduy!cerita nie takde kene mengena dgn orang len,nie btol2 kisah benar tentang aku,maaf ye kawan2 kalau terase,just share je.cter sbnr nape aku pakai tdung. :)

1 comment: