Tuesday, May 7, 2013

KAWAN DAN POLITIK

okey guys, entry ni mengenai kawan dan juga politik. baru2 nie kite baru selesai PRU-13 kan? so pilihanraya hak masing2 dan tanggungjawab kite sebagai manusia n sebagai muslimin sebab kite penentu pemimpin yang adil dan memperjuangkan agama ISLAM. mengenai kawan saya pula, saya ramai kawan yang menentang pemilihan parti pilihan saya. bagi saya tak salah kalau kite bercakap berlandaskan agama ISLAM. kawan tetap kawan, lawan tetap lawan. mana yang tak betul kite perbetulkan. salah menyalahi adat bertanding tapi bagi saya nak berpolitik ni harus banyak membaca n selidik kedua2 pihak mana yang lebih masuk akal. jelas kite boleh bandingkan. jangan terlalu cetek akal dan pemikiran sangat dan cuba terima pendapat orang. bila pendapat anda sendiri tidak ada bukti dan main cakap jea itu membuatkan orang kurang respect bila anda berPOLITIK. bukan lah kate diri saya ni hebat berpolitik tapi hakikatnya saya berpolitik menegakkan agama islam, saya lbh suka parti memperjuangkan islam demi masa depan anak2 saya dan demi kehidupan dan keselesaan anak2 saya akan dtg. bg sy skrg nie mana yang kaya makin kaya, mana yang miskin makin miskin menangung hutang. fikir secara bijak sebelum ia jadi kurang bijak. nak bercakap perlu ada fakta jangan main rembat je. saya tak kutuk mana2 pihak pun tapi saya bercakap semua adalah benar. -sekian-

No comments:

Post a Comment